Lead nurturing – co to jest i jak działa w B2B?

 

Lead nurturing – co to jest i jak działa w marketingu B2B?

Większość leadów w B2B nie jest gotowa do zakupu w chwili, gdy się pojawia. I tu właśnie wchodzi lead nurturing – proces, który pomaga klientom dojrzewać do decyzji.

W tym artykule dowiesz się:

Lead nurturing – definicja

Lead nurturing to proces utrzymywania i rozwijania relacji z potencjalnym klientem, który nie jest jeszcze gotowy do zakupu, ale wykazał już pewne zainteresowanie.

Celem nurturingu nie jest „sprzedaż od razu”, ale:

To nie nachalna kampania sprzedażowa, tylko konsekwentne dostarczanie wartości – tak, by Twój kontakt sam wrócił, gdy będzie gotowy.

Dlaczego nurturing jest ważny?

W szczególności w firmach przemysłowych i technologicznych, gdzie procesy sprzedaży są długie, złożone i wieloetapowe

Przykład z życia

Ktoś:

Możesz:

  1. wysłać mu po 3 dniach (powiązany artykuł: ciepłe leady),
  2. po 7 dniach zaprosić do udziału w webinarze,
  3. po 14 dniach zapytać, czy chce bezpłatnie skonsultować temat.

To lead nurturing w praktyce – zautomatyzowany lub prowadzony ręcznie, ale przemyślany i powtarzalny.

Co może być elementem lead nurturingu?

Kiedy zaczynać nurturing?

Od razu po pozyskaniu leada, który nie jest jeszcze gotowy do zakupu.
Przykłady:

To nie lead stracony – to lead, który potrzebuje czasu i wsparcia.

Jak prowadzić lead nurturing w B2B – krok po kroku

1. Zbuduj bazę wiedzy (content)

Nie ruszysz bez treści: blog, PDF-y, artykuły eksperckie, poradniki.
To właśnie te elementy będą „karmą” dla Twoich sekwencji.

Warto podlinkować do:

2. Zaprojektuj sekwencje komunikacji

Przykład:

3. Mierz, poprawiaj, automatyzuj

Z czasem warto:

Lead nurturing w firmach przemysłowych i technologicznych

W marketing dla przemysłu lead nurturing jest wręcz obowiązkowy, bo:

W tej branży liczy się konsekwencja, konkrety i zrozumienie klienta, nie kreatywność.

Najczęstsze błędy w lead nurturingu

Podsumowanie

Lead nurturing to jeden z najbardziej niedocenianych, a zarazem najskuteczniejszych elementów marketingu B2B. Pozwala „dogrzać” kontakty, które nie są gotowe dziś, ale mogą być gotowe za 2–3 miesiące.

Zamiast tracić potencjał, warto go rozwinąć – krok po kroku, systemowo i z wartością.

Oceń

zagłosowano 0 razy

Autor

Author's Photo
Michał Pyjas
Ekspert ds. Marketingu Internetowego i Webdeveloper, z wykształcenia medioznawca, młody naukowiec. Naukowo związany z badaniem zagadnień związanych z wykorzystaniem potencjału nowoczesnych narzędzi ICT w komunikacji przedsiębiorstw: automatyzacja marketingu i wykorzystanie sztucznej inteligencji.