Ulotka gabinetu stomatologicznego – skuteczna reklama!

 

Ulotka gabinetu stomatologicznego – skuteczna reklama i podstawowy materiał drukowany!

Usługi stomatologiczne rządzą się swoimi prawami, jednak związany z nimi marketing pełnymi garściami czerpie z tradycyjnych rozwiązań powszechnie stosowanych w innych dziedzinach życia. Chociaż w dzisiejszych czasach reklama przenosi się do internetu, to ulotki wciąż pozostają podstawowym sposobem budowania świadomości marki.


Ulotka gabinetu stomatologicznego wydaje się dzisiaj archaicznym rozwiązaniem. W praktyce jednak okazuje się, że jest zupełnie odwrotnie! Stanowi ona jedną z podstawowych metod budowania zasięgu, a jej wykorzystanie znacznie wzmocni brand placówki. Jak powinna wyglądać taka ulotka? Opowiemy sobie o tym w dalszej części!

ulotka gabinetu stomatologicznego

Po co ulotka w gabinecie stomatologicznym?

Przy dzisiejszym postępie technologicznym tego rodzaju pytania są standardem. Odpowiadamy zatem: mimo że na pierwszy rzut oka ulotki to przeżytek, tym bardziej w gabinecie dentystycznym, to ich udział w pozyskiwaniu nowych pacjentów wciąż pozostaje nieoceniony. Są one niezwykle narzędziem do wdrażania marketingu szeptanego, gdyż wiele osób polecając danego eksperta, posługuje się materiałem drukowanym, a takim jest wizytówka lub właśnie ulotka.

materiały drukowane

Tworzenie ulotek gabinetów stomatologicznych!

Mimo postępu technologii oraz coraz większej popularności materiałów audiowizualnych, ulotki dalej pozostają znakomitą metodą promocji. Adstelligence zajmuje się również projektowaniem różnego rodzaju materiałów drukowalnych, które można wykorzystywać w różnego rodzaju sytuacjach sprzedażowych!

Sytuacje, w których przydają się ulotki

Pierwszy przykład stanowi przekazanie dokumentacji medycznej. Wszystkie niezbędne dokumenty należy umieścić w teczce z identyfikacją wizualną gabinetu stomatologicznego (logo), na końcu dorzucając ulotkę. Będzie ona zwierała najważniejsze informacje na temat placówki, takie jak możliwości kontaktu, wykaz oferowanych usług czy cennik.

Jak wspominaliśmy, ulotka to doskonałe uzupełnienie marketingu szeptanego. Czym on jest? Mówiąc wprost, to spontaniczny komunikat ustny, który przekazuje osoba bezpośrednio związana z danym przedsiębiorstwem, jego klient lub każdy człowiek dysponujący odpowiednimi informacjami. Oczywiście to potężne uproszczenie, zagadnienie bowiem jest znacznie szersze, jednak na potrzeby zrozumienia tego aspektu marketingu w zupełności wystarczy.

Przejdźmy do sedna: ulotki nie bez kozery wciąż są jednym z podstawowych materiałów wykorzystywanym w ramach marketingu szeptanego. W celu zobrazowania wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację: prowadzisz gabinet dentystyczny, a jeden z Twoich pacjentów jest niezwykle zadowolony z przeprowadzonego leczenia. Udaje się do domu, a podczas spotkania rodzinnego słyszy, że jeden z jego bliskich poszukuje dobrego dentysty. Chociaż nie jest to reguła, pacjent może bardzo szybko skojarzyć wysoki standard utrzymywany w Twojej placówce. Jeśli otrzymał ją w dokumentacji medycznej lub jakikolwiek inny sposób, zostanie przekazana zainteresowanej osobie z odpowiednią rekomendacją. Proste, prawda?

Ulotki są bardzo przydatne również podczas współpracy z innymi podmiotami obracającymi się w branży medycznej. Szczególnie widoczne jest to na przykładzie mniejszych i średnich miejscowości, a także lokalizacji, gdzie dużą część mieszkańców stanowią seniorzy. Jak wiemy, nie każdy posługuje się internetem, a reklama z wyszukiwarki cudownie nie pojawi się np. w gazecie. Ulotki można pozostawić choćby w lokalnych aptekach lub przychodniach wielospecjalistycznych. Pozytywnie wpłynie to na wizerunek marki wśród okolicznej społeczności i może zwiększyć liczbę nowych pacjentów.

Jak powinna wyglądać ulotka?

Ulotka powinna być ściśle dopasowana do identyfikacji wizualnej gabinetu stomatologicznego. Oznacza to, że musi być utrzymana w identycznych barwach oraz zawierać logotyp oraz czcionki wykorzystywane na wszystkich materiałach drukowanym lub stronie internetowej. Warto unikać przesadnego przepychu i natłoku ozdobników – na ulotce kluczowe są podstawowe informacje dotyczące gabinetu, takie dane do kontaktu (numer telefonu, adres e-mail), adres, wykonywane usługi czy fragmenty cennika.

projektowanie identyfikacji wizualnej

Adstelligence projektuje materiały do druku!

Ważne jest, aby dbać o reklamę placówki gabinetu stomatologicznego w internecie, jednakże klasyczne materiały drukowane nie tracą na wartości sprzedażowej. Chociaż obecnie ulotki są bagatelizowane, to wciąż przynoszą wymierne efekty, nie zawsze zauważalne na pierwszy rzut oka. Potrzebujesz kogoś, kto je zaprojektuje? Skontaktuj się z nami! Możesz to zrobić, dzwoniąc pod numer +48 533 208 777 albo wypełniając formularz

Oceń

zagłosowano 218 razy

Zadzwoń teraz
>