Jak komunikować o materiałach stomatologicznych w gabinecie?

 

Materiały stomatologiczne jako element strategii komunikacyjnej gabinetu dentystycznego

Materiały stomatologiczne stanowią niezwykle istotny element w procesie leczenia. Komunikowanie Pacjentom różnic między dostępnymi materiałami i korzyści wynikających z ich wykorzystania może zwiększyć ich zadowolenie z przeprowadzonego zabiegu. Warto zatem wykorzystać różne kanały komunikacji, takie jak strona internetowa, media społecznościowe, aby edukować Pacjentów w zakresie dostępnych materiałów.


Dlaczego warto włączyć materiały stomatologiczne do działań komunikacyjnych w gabinecie stomatologicznym?

Włączenie materiałów stomatologicznych do strategii komunikacyjnej gabinetu dentystycznego może przynieść wiele korzyści zarówno dla pacjentów, jak i dla samego gabinetu. W dobie powszechnego dostępu do Internetu coraz więcej Pacjentów interesuje się nie tylko samymi zabiegami stomatologicznymi, ale także materiałami, które są wykorzystywane w ramach zabiegów. Warto zatem zadbać o to, aby gabinet stomatologiczny potrafił umiejętnie komunikować o różnicach i korzyściach wynikających z wykorzystywania takiego, a nie innego materiału. W tym artykule omówimy trzy sposoby na skuteczne komunikowanie o materiałach stomatologicznych w gabinecie stomatologicznym.

Zacznij od wnętrza gabinetu

Możesz być tym zaskoczony. Zwłaszcza, że jesteś przecież na stronie internetowej agencji interaktywnej, jednak faktycznie – jednym z najlepszych sposobów na komunikowanie różnic pomiędzy poszczególnymi materiałami stomatologicznymi jest po prostu… demonstracja ich w Twoim gabinecie.

Pomysł mimo swojej skuteczności – być może nie wydaje się być innowacyjny, dlatego musisz go wzbogacić o kreatywne sposoby prezentacji. Co możesz zrobić?

Stwórz dla Pacjentów broszury i katalogi edukacyjne

Wiesz dobrze, że w rzeczywistości gabinetowej zdarza się, iż Pacjent musi zaczekać trochę dłużej z racji przedłużającego się zabiegu. Możesz mu ten czas zagospodarować. Stwórz i wydrukuj broszury i katalogi nt. wykorzystywanych materiałów stomatologicznych, które udostępnisz do poczytania Pacjentom w poczekalni. Można w nich umieścić zdjęcia i opisy poszczególnych materiałów, a także przypadki wykorzystania (jeśli to możliwe). Ważne, aby materiały były estetycznie wykonane i łatwe w czytaniu. Można je rozdawać pacjentom bezpośrednio w gabinecie dentystycznym – angażując w ten sposób personel rejestracyjny albo umieścić w poczekalni.

Stworzymy dla Ciebie materiały drukowane!

Treść i projekt graficzny: marginesy, spady, typografia, a następnie druk – brzmi jak sporo pracy, prawda? Dlatego najlepiej zlecić to profesjonalistom, którzy zgodnie z Twoimi wytycznymi takie materiały przygotują, a następnie zlecą do druku. Potrzebne wsparcie? Z chęcią Ci pomożemy! Skorzystaj z naszych bezpłatnych konsultacji!

Alternatywnie: stwórz gablotki w swoim gabinecie stomatologicznym

Alternatywnym sposobem na zaprezentowanie Pacjentom różnic pomiędzy poszczególnymi materiałami stomatologicznymi jest włączenie gablotek jako elementu dekoracyjnego w gabinecie. W takich gablotkach można umieścić próbki poszczególnych materiałów oraz ich opisy i przykłady wykorzystania. Należy jednak pamiętać, że taki element musi być integralną częścią gabinetu, dlatego warto zatrudnić w tym celu profesjonalnego projektanta wnętrz, który włączy gablotki w wystrój gabinetu – tak, aby całość ze sobą współgrała.

Punkt wyjściowy dla gabinetu w Internecie – strona internetowa

Podkreślamy wielokrotnie – strona internetowa jest najważniejszym kanałem komunikacyjnym z Pacjentami. Nie inaczej jest w przypadku promowania materiałów stomatologicznych. Dlatego też warto na niej zamieścić informacje o dostępnych materiałach stomatologicznych oraz ich zastosowaniu.

Dobrym pomysłem jest stworzenie katalogu materiałów na stronie internetowej, który będzie zawierał opis i zdjęcia poszczególnych materiałów oraz informacje o ich właściwościach*. Ponieważ strona Internetowa stwarza lepsze możliwości prezentacyjne to możesz rozważyć także włączenie w treści traktujące o materiałach stomatologicznych – filmy czy dedykowaną prezentację.

Pamiętaj, że warto połączyć działania internetowe i te offline, aby kierować Pacjentów np. z broszur czy katalogów dostępnych w Twoim gabinecie za pomocą kodu QR na strony katalogowe Twojej strony www z materiałami stomatologicznymi.

Rozpocznij cykl regularnych publikacji

Strona internetowa gabinetu stwarza także dodatkowo świetne możliwości w zakresie dystrybucji artykułów eksperckich. Warto wykorzystać tę okoliczność do tego, aby rozpocząć cykl eksperckich publikacji poświęconych omówieniu materiałów stomatologicznych – różnic pomiędzy nimi i korzyści dla Pacjenta. Poruszanie w nich tematu materiałów stomatologicznych i ich różnic może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Pacjentów ofertą gabinetu, a także do redukcji niepewności związanej z danym zabiegiem, co pozytywnie wpływa na odbiór usługi. Poza tym, w ten sposób gabinet może wykazać swoją wiedzę i profesjonalizm w dziedzinie stomatologii. Dodatkowo, regularne publikacje wpływają pozytywnie na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania w Internecie, co z kolei przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie i liczby potencjalnych klientów.

Wykorzystaj media społecznościowe do promowania materiałów stomatologicznych

Media społecznościowe stwarzają wyjątkową okazję do dzielenia się wiedzą, dlatego w przypadku gabinetu stomatologicznego można je także skutecznie wykorzystać do komunikowania o materiałach stomatologicznych.

Facebook w promocji materiałów stomatologicznych

Udało Ci się już zbudować społeczność wokół Twojego gabinetu stomatologicznego? To świetnie! Możesz zatem wykorzystać swój profil Facebookowy do dystrybucji treści o materiałach stomatologicznych, którą z pewnością docenią Twoi Pacjenci! Na profilu gabinetu stomatologicznego można zamieszczać posty edukacyjne, artykuły i infografiki na temat różnych materiałów stosowanych w stomatologii. Wszystkie treści powinny być łatwe do zrozumienia i w przystępny sposób przedstawiać różnice między materiałami oraz korzyści wynikające z ich zastosowania.

Pamiętaj! Ważne, aby treści były ciekawe i atrakcyjne dla Pacjentów, a także dostosowane do ich potrzeb i oczekiwań. Dlatego należy rozważyć różne formaty: multimedialne: treści tekstowe (content marketing), audio czy filmy.

Poprowadzimy komunikację dla Twojego gabinetu stomatologicznego na Facebooku!

Projektowanie treści do postów – może stanowić wyzwanie dla kogoś, zwłaszcza niewprawionego w projektowaniu skutecznych tekstów czy grafik. Poza tym, świetnie zdajemy sobie sprawę z tego, że rzeczywistości biznesowej gabinetu stomatologicznego – masz mało czasu na takie projekty, dlatego chętnie Cię w nich wesprzemy. Skorzystaj zatem w tym celu z naszych bezpłatnych konsultacji – zadzwoń do nas klikając w przycisk poniżej.

YouTube w promocji materiałów stomatologicznych

Wreszcie! „Last but not least” – YouTube. YouTube to jedna z największych platform wideo na świecie, która oferuje wiele możliwości w zakresie komunikacji z pacjentami i promowania materiałów stomatologicznych. Obecnie wiele gabinetów wykorzystuje już tę platformę do publikowania różnego typu treści: od profesjonalnych do amatorskich w wielu kategoriach tematycznych.

Jak zatem można wykorzystać możliwości tej platformy w tym kontekście komunikacyjnym?

Na kanale gabinetu stomatologicznego można publikować filmy edukacyjne, w których prezentowane – tak jak poprzednio korzyści i różnice wynikające z wykorzystania wybranych materiałów stomatologicznych, jednocześnie możesz je wzbogacić o odpowiednie sceny. Postaraj się o występ lekarza, który w sposób rzeczowy stworzy porównanie materiałów stomatologicznych, a następnie zademonstruje ich aplikację. Obecnie widzowie są nastawieni na różne rodzaje rozrywki, ważne jednak, aby nie przekraczać granic dobrego smaku! Pamiętaj, że coś co dla Ciebie jest czymś naturalnym z racji profesji – niekoniecznie musi takie być dla Pacjenta. Należy także wziąć pod uwagę ograniczenia wynikające z zasad YouTube.

Podsumowanie

Materiały stomatologiczne to ważny temat w komunikacji gabinetu dentystycznego, który pomaga zwiększyć zaufanie Pacjentów i budować pozytywny wizerunek firmy. Dlatego warto regularnie komunikować o różnicach między poszczególnymi materiałami i ich bezpośrednich korzyściach dla Pacjenta. Pacjenci docenią takie działania, ponieważ pomogą im dokonać właściwego wyboru materiałów, co przekłada się na większą ich satysfakcję związaną z korzystaniem z wybranej usługi. Dodatkowo, dzielenie się wiedzą na temat materiałów stomatologicznych pozwala na budowanie reputacji specjalisty, który dba o jakość wykonywanych usług.

Chcesz budować wizerunek eksperckiego gabinetu? Potrzebujesz wsparcia?

Chętnie Ci pomożemy! W Adstelligence zajmujemy się wsparciem gabinetów stomatologicznych w zakresie promocji swoich usług. Chcesz dowiedzieć się jak możemy w tym wesprzeć Ciebie? Skorzystaj z naszych darmowych konsultacji przeznaczonych dla właścicieli gabinetów stomatologiczncyh! Możesz to zrobić dzwoniąc pod numer +48 533 208 777 albo wypełniając formularz

Oceń

zagłosowano 178 razy

Zadzwoń teraz