Content marketing a pozyskiwanie nowych pacjentów

 

Jak wykorzystać content marketing do pozyskiwania nowych pacjentów dla Twojego gabinetu stomatologicznego?

Marketing treści jest niezbędny, jeśli chcemy budować wizerunek placówki stomatologicznej. Jedną z jego zalet są nieograniczone możliwości – content trafiający na stronę lub publikowany w mediach społecznościowych może mieć różne formy. Jedynym ograniczeniem jest właściwie wyobraźnia. Co można osiągnąć dzięki content marketingowi i jak go wykorzystywać? O tym przekonacie się w dalszej części!


Marketing treści jest niezbędny, jeśli chcemy budować wizerunek placówki stomatologicznej. Jedną z jego zalet są nieograniczone możliwości – content trafiający na stronę lub publikowany w mediach społecznościowych może mieć różne formy. Jedynym ograniczeniem jest właściwie wyobraźnia. Co można osiągnąć dzięki content marketingowi i jak go wykorzystywać? O tym przekonacie się w dalszej części!

Content marketing

Jaki rodzaj treści wykorzystywać w ramach content marketingu gabinetu stomatologicznego?

Wartościowy content znacząco podwyższy kluczowe wskaźniki efektywności strony internetowej, lecz to wymaga czasu oraz odpowiedniego planowania. W przypadku gabinetu stomatologicznego największą uwagę powinniśmy poświęcić dwóm rodzajom treści. Są to teksty usługowe, które będą informowały o rodzajach leczenia przeprowadzanego w placówce, oraz wpisy blogowe.

Treści usługowe

Treści usługowe powinny przedstawiać najważniejsze informacje związane z daną dziedziną stomatologii oraz jasno przedstawiać korzyści płynące z leczenia. Powinny mieć odpowiednią długość, to jest liczyć przynajmniej 4500 znaków ze spacjami, nie przekraczając jednak wartości 9000-10000. Pamiętajmy, że zbyt długie treści mogą zniechęcić potencjalnych klientów, co pogorszy widoczność strony. Warto wypunktować w nich unikalne rozwiązania stosowane w gabinecie, które mogą wyróżnić placówkę na tle konkurencji.

Wpisy blogowe

Drugim rodzajem podstawowych treści na stronie internetowej gabinetu to wpisy blogowe, będące standardem dla skutecznego content marketingu. Umieszcza się je w specjalnej sekcji na stronie internetowej, poświęconej poradom ekspertów (chociaż figuruje ona często pod innymi nazwami). Artykuły mogą poruszać dowolną tematykę, począwszy od lifestyle’owych aspektach stomatologii, przez publikacje o bardziej naukowym charakterze, case studies, aż po storytelling opisujący np. realne historie pacjentów. Długość takich tekstów powinna ograniczać się do 5000 znaków ze spacjami.

Marketing treści

Profesjonalny content marketing

Stworzenie treści będących jednym z fundamentów strony internetowej to czasochłonne zadanie, wymagające pewnej wiedzy i umiejętności. Eksperci Adstelligence zajmują się również content marketingiem, dbając o najwyższe standardy oraz jakość. Jeśli potrzebujesz chwytliwych i angażujących tekstów, chętnie pomożemy!

Język używany w działaniach content marketingowych

Dobry content marketing powinien wyróżniać się prostotą emitowanych komunikatów, szczególnie w bardziej skomplikowanych branżach. Stomatologia oczywiście do nich należy, dlatego teksty zamieszczane na stronę internetową gabinetu muszą cechować się przejrzystym językiem, który pozwoli zrozumieć bardziej złożone zagadnienia danego problemu nawet laikowi.

Prostota używanego języka to jedno, lecz w jakiej konwencji utrzymywać teksty? Artykuły pisane na bloga mogą mieć nieco luźniejszy ton i wykorzystywać potoczne słownictwo – pamiętajmy jednak, że umiar matką cnót, dlatego należy unikać przesadnie poufałych form oraz slangu. Oczywiście blogi branżowe różnie podchodzą do konwencji, jednakże

Treści usługowe muszą utrzymywać już nieco poważniejszą tonację i wykorzystywać bardziej techniczną terminologię. Jeżeli zobrazowanie pacjentowi danej kwestii wymaga wprowadzenia kolokwializmów jak m.in. plomby, to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby ich użyć. Zaznaczmy jednak ich potoczne nacechowanie, umieszczając dany wyraz w cudzysłowie – tym sposobem wyróżnimy specyficzną potrzebę komunikacyjną w treści oraz wyjaśnimy celowe zastosowanie nawet błędnych form.

Słowa kluczowe – czym są i jak wpływają na marketing treści?

Jednym z zadań content marketingu jest umieszczenie Twojej strony internetowej na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Aby osiągnąć cel, należy określić wybrane słowa kluczowe dla danej treści.

Czym są słowa kluczowe? To najczęściej używane frazy, których użytkownicy przeglądarki używają do wyszukania informacji na dany temat. W dużej mierze odpowiadają one za SEO, czyli Search Engine Optimization – są to wszystkie bezpłatne działania, które służą pozycjonowaniu strony w internecie.

Dobór fraz kluczowych wymaga pewnej wiedzy oraz metodyki, przydatne są również narzędzia pozycjonerskie. Jednym z najważniejszych jest Google Search Console, wyróżniające się jednym atutem – jest bezpłatne. Do pozostałych można zaliczyć Senuto, SurferSEO, Semstorm czy WriterZen, które są szczególnie przydatne dla content marketingu ze względu na wbudowane edytory treści.

Wymienione narzędzia dokładnie analizują SERP, czyli stronę internetową wyświetlającą adresy znalezione przez przeglądarkę. Następnie analizują liczbę wyszukiwań danych fraz oraz przedstawiają ich miesięczną częstotliwość, co podpowiada, jakie towary czy usługi są obecnie najczęściej wyszukiwane. Content marketing jest obecnie praktycznie uzależniony od SEO, dlatego należy poświęcić mu szczególną uwagę podczas działań w internecie.

SEO

Social media w strategii content marketingowej

Posty na Facebooku czy Instagramie również można nazwać content marketingiem. Chociaż same w sobie nie wpływają na widoczność strony w przeglądarce internetowej, to umożliwiają kierowanie na nią ruchu z social mediów. Regularna dystrybucja treści/postów na tego typu portalach znakomicie wpływa na budowanie wizerunku gabinetu w internecie.

Content marketing a prowadzenie gabinetu stomatologicznego

Wartościowe treści to podstawa przy pozyskiwaniu nowych pacjentów. Artykuły sponsorowane, posty na social mediach, treści wypełniające stronę internetową – wszystkie te elementy wpływają na jakość marketingu. Im lepiej dbamy o dobry content, tym większa szansa osiągnięcia lepszych pozycji w przeglądarce, co przekłada się na większy ruch i zyski. Jeśli szukasz ekspertów wyspecjalizowanych w różnych formach content marketingu, Adstelligence to strzał w dziesiątkę! Skontaktuj się z nami! Możesz to zrobić, dzwoniąc pod numer +48 533 208 777 albo wypełniając formularz

Oceń

zagłosowano 398 razy

Zadzwoń teraz
>