Budowanie wizerunku eksperta ma znaczenie kluczowe z perspektywy rozwoju biznesu i zdobywania klientów. Obecnie, w warunkach intensywnych działań konkurencji – klienci chcą mieć pewność, że korzystają ze wsparcia specjalistów. Warto zatem podjąć refleksję na temat świadomego budowania swojego wizerunku eksperta i zwiększenia zaufania wśród potencjalnych klientów. Jak zatem robić to właściwie i skutecznie? Zapraszamy do przeczytania!
Jednym z największych wyzwań, przed jakimi stają obecnie właściciele gabinetów stomatologicznych, jest budowanie zaufania u pacjentów. Obecnie, społeczeństwo za sprawą Internetu staje się coraz bardziej sceptyczne i nieufne, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji. Dzieje się tak za sprawą powszechnego zjawiska fabrykowania opinii. Pomimo tego, że prawo reguluje już te kwestie to jednak czujność konsumentów jest wyostrzona i z dość dużą dystansu odnoszą się oni do kolejnych 'nagabywań’ do zakupu przez podmioty biznesu działające w Internecie.
W przypadku Pacjentów sprawa jest jednak jeszcze bardziej złożona, a brak zaufania do usług stomatologicznych wynika z wielu czynników. Jednym z nich jest brak wiedzy na temat procedur stomatologicznych, a także błędne informacje, które są często przekazywane w Internecie. Ponadto, niektóre gabinety stosują agresywny marketing i obietnice, które nie są w pełni spełnione, co prowadzi do utraty zaufania u pacjentów.
Jak zatem skutecznie zwiększyć zaufanie i budować wizerunek eksperta w gabinecie stomatologicznym? Oto kilka wskazówek!
Musisz pamiętać, że posługiwanie się terminami specjalistycznymi powoduje dysonans, co z kolei prowadzi do wzmocnienia niepewności. Dlatego – komunikuj się z pacjentami w sposób jasny i zrozumiały. Stosuj prosty język, który jest łatwy do zrozumienia, nawet dla osób bez wiedzy medycznej. Przedstawiaj informacje w sposób przejrzysty i skoncentruj się na korzyściach dla pacjenta.
Jeśli nie jesteś przekonany_a o tym, że Pacjent zrozumiał co chcesz mu przekazać to po prostu powtórz to wielokrotnie – parafrazując i upraszczając przekaz. Zwiększasz w ten sposób swoje szanse na dotarcie do niego i edukujesz, co z kolei redukuje jego niepewność.
Choć te zasady odnoszą się do komunikacji interpersonalnej: lekarza z Pacjentem to możesz je jednak z powodzeniem przełożyć na grunt masowej komunikacji marketingowej Twojego gabinetu np. w mediach społecznościowych. Z pewnością Twoi odbiorcy to docenią!
Dbaj o wygląd swojego gabinetu. Przestrzeń, w której pracujesz, ma ogromne znaczenie dla pacjentów. Dlatego warto zadbać o estetykę i profesjonalizm. Dobre oświetlenie, czystość i schludność to podstawa. Pamiętaj także o ubiorze – Twój wizerunek powinien dodawać powagi całej sytuacji, dlatego kiedy znajdujesz się w okolicznościach profesjonalnych korzystaj także z takiego stroju. Jeśli w Twojej praktyce stomatologicznej pracuje więcej osób – warto wypracować dresscode, który pozwoli zbudować skojarzenia u Pacjentów z Twoją praktyką.
Działaj w mediach społecznościowych. Obecność w sieci to podstawa, jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych pacjentów. Publikuj wartościowe treści, informacje o swoim gabinecie oraz porady dla pacjentów. Dziel się wiedzą, informuj i edukuj. W ten sposób nawiążesz relacje ze swoimi obecnymi i potencjalnymi Pacjentami, zbudujesz swoją markę i zyskasz zaufanie klientów.
Pamiętaj, że obecnie, wiele gabinetów – niezależnie od tego czy robi to w sposób profesjonalny w porozumieniu z agencją, freelancerem czy przy zaangażowaniu własnego personelu prowadzi działania w mediach społecznościowych. Działania te mają jednak biznesowy sens dopiero wtedy, kiedy prowadzone są w sposób profesjonalny i regularny. Warto zatem ten zakres prac powierzyć profesjonalistom.
Stosuj dobre praktyki biznesowe. Działaj zgodnie z etyką zawodową i zawsze stawiaj na pierwszym miejscu dobro pacjenta. W ten sposób zyskasz pozytywną opinię i polecenia, co z kolei przyczyni się do budowania wizerunku eksperta w swojej branży. Zawód lekarza związany jest z olbrzymią odpowiedzialnością w związku ze specyficznym rodzajem działalności, dlatego też Pacjenci bardzo emocjonalnie podchodzą do tych kwestii. Chętnie dzielą się złymi, jak i dobrymi opiniami.
Pokaż zatem Pacjentowi, że jego zdrowie jest dla Ciebie priorytetowe, wysłuchaj go i jednocześnie zapewnij o korzyściach z leczenia. Zwróć na to uwagę także innym lekarzom. Po wyjściu z gabinetu niech będzie przekonany, że wybór Twojej praktyki był najlepszą decyzją.
Utoruj sobie drogę do zbudowania eksperckiego gabinetu i zbuduj spersonalizowane doświadczenie dla Pacjenta w Twoim gabinecie.
Obecnie klienci, niezależnie od branży – cenią sobie indywidualne podejście i wysoką jakość usług. Dlatego warto zadbać o to, by każdy z odwiedzających Twoją praktykę Pacjentów czuł się wyjątkowo i był zadowolony z wizyty w gabinecie. Możesz zbudować takie usługi w Twoim gabinecie – przeprojektowując usługi i komunikację w taki sposób, aby znalazło się w nim doświadczenie 'indywidualności’.
Jak to zrobić?
Przede wszystkim przeprowadzając tak zwaną łagodną reinżynierię procesów, po to, aby móc zaimplementować w komunikację i proces obsługi indywidualne doświadczenie. Na gruncie komunikacji można to zrobić wdrażając chociażby w działania gabinetu system CRM, który agreguje informacje o klientach, a następnie pozwala przetwarzać je przy tworzeniu działań z zakresu komunikacji marketingowej.
Znamy realia pracy w gabinecie stomatologicznym! Dlatego z chęcią pomożemy wprowadzić Twoją placówkę na wyższy poziom. Z naszym aktywnym wsparciem – rozbudujesz działania marketingowe, zgodnie z najnowszymi standardami. W Adstelligence pracujemy wyłącznie w oparciu o najnowszą wiedzę marketingową i tylko takie modele i frameworki wykorzystujemy w swojej pracy. Możesz się z nami skontaktować, dzwoniąc pod numer +48 533 208 777 albo wypełniając formularz